Tydliggör stugbyar och campingplatser

Som företag inom en viss del av turist- och övernattningsbranschen handlar mycket om att tydliggöra för sina gäster hur det hittar till deras respektive campingplats, sovplats, eller andra faciliteter av värde för kunden. Att noga bygga upp ett system som gör det enkelt för kunderna att överblicka omgivningarna är inte bara högt uppskattat av dina kunder, utan förenklar även den administrativa delen för dig själv och dina anställda.

StugbyDet finns olika sätt att tydliggöra hur din verksamhet är uppbyggd. Vilka byggnader som finns tillgängliga för samtliga gäster och vilket deras ändamål är. Vanligt är att man tagit fram någon form av karta eller broschyr som de besökande kan få tillgång till ifrån huvudbyggnadens reception, men numera även på internet. Detta är ett fantastiskt hjälpmedel, men det kan ändå förkomma situationer där ytterligare tydlighet kan vara på sin plats och göra det smidigare för kunden.

Det är såklart svårt att förändra om du redan driver en redan etablerad verksamhet av denna sort, då dina byggnader redan står där de gör, men det tåls ändå att nämna hur viktigt en logisk struktur är när det kommer till dina faciliteter. Tänk på att byggnader som ligger i skymundan kan vara svåra att lokalisera för dina besökare, även om du själv inte upplever det på samma sätt.

Skyltar och markeringar

Något man även kan vinna mycket mark på är att skylta tydligt. Börja med att markera riktningar, gärna på fler språk än svenska, tätt sammanknutet med din huvudbyggnad. Var också noga med tydliga markeringar på dina stugor. Gärna av den lite större sorten som är lätt att lägga märke till på håll.

Värdet av en nöjd kund

Man ska heller inte glömma bort värdet av en nöjd kund. Någon som upplevt att det varit lätt att hitta runt på området kommer ta med sig det i bagaget som en positiv upplevelse, något som säkerligen kan komma att ge positiva ringar på vattnet för din verksamhet. På samma sätt hade du kunnat få negativa efterverkningar om istället dina besökare upplevt det motsatta, att det varit svårt att lokalisera sig och hitta till alla bekvämligheter.

I slutändan överlever ingen verksamhet av denna sort utan regelbundet nöjda gäster.